بهترین انتخاب جهت ضدعفونی کامل مراکز جوجه کشی

چرا زیکس ویروکس و آکوا زیکس پلاس ای جی بهترین انتخاب جهت ضدعفونی مراکز جوجه کشی هستند؟

 

در مقاله‌ی «اصول ضدعفونی در مراکز جوجه‌کشی»، به اهمیت اصول ضدعفونی و خصوصیات ضدعفونی‌کننده در هر بخش پرداخته شد. به طور کلی خصوصیات ضدعفونی کننده در نقاط بحرانی مراکز جوجه کشی در تصویر زیر به نمایش گذاشته شده است:

Aquzix Plus Ag

هدف: ضدعفونی ستر و هچر در حضور تخم مرغ‌های نطفه‌دار
دوز مصرف: 100 سی‌سی در 1000 لیتر آب (محلول 0.01 درصد)
نحوه مصرف: منبع آب و لوله‌ها
سیستم ADS ستر
مه‌پاش‌های سراسری سالن‌های جوجه‌کشی

توضیحات: محصولات Aquzix Plus Ag با ترکیب هیدروژن پراکسید و نقره ساخت شرکت ZIX اسپانیا کاملا بر میکروارگانیسم‌های پاتوژن مهم در صنعت جوجه‌کشی مانند سودوموناس، پروتئوس و کلبسیلا موثر است. این محصول کاملا سازگار با سیستم تصفه آب RO و همچنین سیستم ضدعفونی اتوماتیک ADS دستگاه ستر می‌باشد. این محصول 100 درصد زیست تخریب پذیر بوده و از امنیت بسیار بالایی برای تجهیزات و کارکنان برخوردار است. در سیستم‌های ضدعفونی اتوماتیک ستر این محصول مزیت بالایی دارد. چراکه بدوتپن تاثیر منفی بر تخم مرغ نطه دار و یا تجهیزات ستر قادر به از بین بردن تمامی پاتوژن‌ها در طول دوره‌ی ستر است. این محصول هیچگونه اثر مخربی بر تخم مرغ‌های نطفه دار نداشته و برخلاف فرمالین درصد هچ را پایین نمیاورد. همچنین امکان ضدعفونی در طول 18 روز ستر را به اپراتور می‌دهد.

ZIX VIROX

هدف: ضدعفونی محیط داخلی ستر و هچر
ضدعفونی تخم مرغ نطفه دار
ضدعفونی تمامی سطوح سالن‌های جوجه‌کشی
دوز مصرف: غلظت 0.5 الی 1 درصد جهت ضدعفونی محیط داخلی ستر و هچر (وابسته به میزان آلودگی)
غلظت 0.5 الی 0.8 درصد جهت ضدعفونی تخم مرغ نطفه دار (وابسته به میزان آلودگی)
غلظت 0.5 الی 1 درصد جهت ضدعفونی تمامی سطوح سالن‌های جوجه‌کشی (وابسته به میزان آلودگی)
نحوه مصرف: مه پاشی و اسپری

توضیحات: محصول ZIX VRIOX با ترکیب پراستیک اسید و هیدروژن پراکسید موثر بر طبف وسیعی از باکتری¬ها و قارچ¬های مهم در صنعت جوجه¬کشی است. 1 الی 2 لیتر از محلول رقیق شده (بر اساس اندازه¬ی ذرات) برای ضدعفونی 100 متر مکعب فضا کافی است. این محصول کاملا زیست تخریب پذیر بوده و هیچگونه اثر سویی بر تخم مرغ¬های نطفه دار ندارد. این محصول در تمامی قسمت‌های ذکر شده در این تصویر 1 قابل استفاده است. امنیت، اثربخشی و پایداری بالا همچنین موثر در حضور مواد آلی، عدم تاثیر بر تخم مرغ نطفه دار و سریع‌الاثر بودن این محصول را به یکی از بهترین گزینه‌ها جهت ضدعفونی مراکز جوجه کشی و در تمامی سطوح و کاربردها تبدیل کرده است. استفاده‌ی این محصول در حوضچه‌های ضدعفونی چکمه به طور چشمگیری انتقال آلودگی از طریق چکمه را خواهد گرفت. همچنین در ضدعفونی اولیه تخم مرغ‌های نطفه دار بر خلاف فرمالین علاوه بر اثربخشی و طیف وسیع، هیچ اثر سویی بر درصد هچ جوجه‌ها نمی‌گذارد. این محصول ضد اسپور بوده و قادر به از بین بردن قارچ‌ها، باکتری‌ها و ویروس‌ها می‌باشد. باید توجه داشته باشید درگیری‌های قارچی در مراکز جوجه کشی بیشتر از مراکز دیگر پرورش و تولید اتفاق می‌افتد. محصول زیکس ویروکس با اثربخشی بالا بر هاگ قارچ از مشکلات قارچی جلوگیری می‌کند.

نتیجه‌گیری کلی
دو محصول زیکس ویروکس وآکوآزیکس پلاس ای جی آیده‌آل برای مراکز جوجه کشی بوده و قادر است با مشکلات امروزه‌ی این مراکز با درگیری‌های قارچی و سالمونلایی را به طور کامل از بین ببرد. استفاده از مواد بیوسیدی که بر تولید و بازه اقتصادی تاثیر منفی نگذارد از اصول فراموش شده در این صنعت است. بسیاری از ترکیبات بیوسید درصد هچ را پایین می‌آورند. تنها یک درصد کاهش درصد هچ جوجه‌ها سود اقتصادی مرکز جوجه کشی را میلیون‌ها تومان جابه‌جا می‌کند. بنابراین استفاده از یک محصول با استانداردهای اروپایی و اثربخشی بالا که تاثیر منفی بر جوجه‌ها و کارکنان نداشته باشد برای مراکز جوجه لازم و ضروری است.

5 دیدگاه در “بهترین انتخاب جهت ضدعفونی کامل مراکز جوجه کشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته بندی های خود را در تنظیمات سربرگ » موبایل » المنت منو موبایل » نمایش / مخفی » انتخاب منو مشخص کنید.
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.